A mozgás azon túl, hogy egészséges életmódra nevel, fejleszti az állóképességet, erőnlétet, az idegrendszer megfelelő érését is elősegíti, ezzel biztosítva a tanulási készségek kialakulását. Ahhoz, hogy a gyermekek 6- 7 éves korra iskolaéretté váljanak és az iskolai beválásuk zökkenőmentes, kudarc nélküli legyen, már 3- 4 éves korban is sokat tehetünk. A Manó torna foglalkozásokon ehhez nyújtunk segítséget sok mozgásos játékkal, mozgásfejlesztő eszközökkel, mondókákkal, dalokkal, bábokkal. Babzsák, karika, labda, egyensúlyozó eszközök, pad lufi, alagút, tölcsér stb. segítik az idegrendszer megfelelő érését, vesztibuláris és taktilis ingerléssel, amik a két agyfélteke közötti kapcsolatot segítik elő, ami a megfelelő tanulási- megismerési folyamatok kialakulásához elengedhetetlen. A foglalkozáson játszva fejlődhetnek a gyerekek saját fejlődési ütemüket figyelembe véve. A foglalkozásokon az alábbi területek fejlesztése a cél: nagymozgások (ugrások, futások stb.)elemi mozgások (kúszás, mászás, gurulás, járások stb.)testvázlat, lateralitás (testrészek felismerése, megnevezése)ritmusérzék (tapsokkal, dalokkal, mondókákkal)idegrendszer (vesztibuláris (egyensúlyozó) rendszerre ható gyakorlatok, a fennmaradó csecsemőkori reflexek gátlás alá helyezése)taktilis érzékelés (különböző tárgyak, eszközök, felületek használatával)szociális viselkedés, szabálytudat, társas kapcsolatok (szabályjátékokkal)önbizalom („Ezt is meg tudom csinálni!” érzés erősítése sok dicsérettel, pozitív megerősítéssel)beszéd, kommunikáció, anyanyelvi készség (mondókázás helyes artikulációval, beszédindító gyakorlatokkal)észlelés, érzékelés (vizuális, auditív, taktilis)térbeli tájékozódás (futójátékokkal)koncentrációs készség (akadálypályákkal)figyelem (tartósságának, intenzításának növelése)kudarctűrő képesség („nyerős” játékok, egészséges versenyszellem kialakítása)finommotorikalábboltozat erősítése, lúdtalp megelőzés („zsepi” tornával) A foglalkozást megkésett mozgás és beszédfejlődés esetén különösen ajánlott.